DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yönetim Bilgi Sistemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 311
Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini sağlamak. YBS sistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunmak. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranış geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çağdaş yönetim bilgi sistemlerinin bir kurumdaki işletme stratejisini, iş süreçlerini ve pratik uygulamaları nasıl desteklediğini kavrayabilecektir.
  • İş kararlarında ve rekabet avantajını sürdürmede çeşitli destek sistemlerinin nasıl kullanılabileceğini ilişkilendirebilecektir.
  • İnternet ve World Wide Web'in e-ticaret, iş mobilitesi ve iletişim, işbirliği ve bulut bilişim için nasıl küresel bir platform sağladığını açıklayabileceklerdir.
  • İş verileri, veri yönetimi ve iş zekası arasındaki kanıtlanmış değeri ve ilişkiyi tartışabilecektir.
  • Sistem geliştirme ve proje yönetimi metodolojilerini tanımlayabilecektir.
  • Analitik düşünmeyi, yaratıcılığı ve işletme odaklı problem çözme yeteneğini devam etmekte olan yönetim bilgi sistemleri zorluklarına, trendlere ve ilgili vaka çalışmalarına uygulayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini amaçlar. Bu ders ayrıca YBS ssistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunar. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranışı hedeflenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital Dönüşüm Nedir ve Neden Dijital Dönüşüm • Hesaplamadaki Olayların Arka Planı ve İlgili Geçmişi; • Sayısallaştırmadan Dijitalleşmeye ve Dijital Dönüşüme • COVID-19 Etkisi 1- Is Your Business Ready for a Digital Future? 2- Why the Lean Startup Changes Everything? Kısa Kendini Tanıtma videoları
2 Karar Verme Esasları • Veri, Enformasyon, Bilgi, • Karar Destek Sistemle Web Search Personal Experience CASE: Valley Fudge Factory
3 İkinci Platformdan Üçüncü Platform Teknolojilerine Geçiş • ERP ve Postmodern ERP 1- Thriving in an Increasingly Digital Ecosystem VALLEY FUDGE CASE
4 Dijital Dönüşüm Stratejisi Oluşturma • Mevcut seviyenin değerlendirilmesi • Adım adım Strateji Geliştirme • Tuzaklar Leading Change, Why Transformation Efforts Fail? VALLEY FUDGE CASE
5 Sosyal Medya ve Mobil Teknolojiler • Bulut ve Bulut Teknolojileri -SaaS, -PaaS, -IaaS, -DaaS 1- Is Your Business Ready for a Digital Future? 2- The Tate’s Digital Transformation. 3- SAP and Cloud Computing in 2012 and Beyond 4- Harvard Business Review (Nov. 2011) “What every CEO needs to know about Cloud Computing” Andrew McAfee
6 SaaS Sunumları
7 Büyük Veri : İşletmeler İçin Ne İfade Ediyor ve Bununla Nasıl Başa Çıkılır? • Veri goruntuleme Okuma: Netflix Leveraging Big Data to Predict Entertainment Hits Okuma: Getting Value from Your Data Scientist Öğrenciler Tableau yazılımını kurmalı ve buna aşina olmalıdır.
8 Tableau Uygulamalı Sınıf Alıştırması Tableau Yazılımı bilgisayarlarınızda hazır olmalıdır.
9 Analitik - Tanımlayıcı, - Öngörücü, - Kuralcı Okuma: How Netflix Uses Analytics Kelly, B. Kissmetrics 2017
10 Analitik Simülasyonu : Blue'da Veriye Dayalı Karar Verme Blue Detergent Analytics Simulation Lütfen vakayı okuyun ve simülasyona hazırlanın HBP hesabınızı oluşturun
11 Makine Öğrenimi Temelleri • Makine Öğrenimi Uygulama Alanları Tableau Yazılımı sınıf içi alıştırma. Dersten önce Tableau'nun temellerine aşina olduğunuzdan emin olun. Tablo videoları ve eğitimleri çevrimiçi olarak mevcuttur. Lütfen BB sayfasındaki dosyaları bilgisayarınıza indirin
12 • BT ve IS Riskleri • Dijital Dönüşümde Güvenlik • Simülasyon Cybersecurity Simulation vakası Öğrenciler talimatları okumalıdır
13 Siber Güvenlik
14 Tech Plan Sunumları
15 Yıkıcı Teknolojiler ve Dijital Dönüşümün Geleceği Semester Review
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Zorunlu bir ders kitabı yoktur ve tüm materyaller Blackboard platformunda kullanıma sunulacaktır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

1. Course Pack – Includes cases and articles required for the course

• Thriving in an Increasingly Digital Ecosystem, by Weill, Peter, Woerner; MIT Sloann Management Review. Summer 2015. Volume 56, Issue 4.

• Is Your Business Ready for a Digital Future?,by Kane, Gerald C; Palmer, Doug; Phillips, Anh Nguyen; MIT Sloan Management Review. 06/2015, Volume 56, Issue 4

• Why the Lean Startup Changes Everything, Blank, Steve. Harvard Business Review, May 2013.

• The Tate’s Digital Transformation. Avery, J., Harvard Business School 9-314-122, April 2014

• Philips Healthcare: Marketing the HealthSuite Digital Platform”. Quelch, J. A. and Rodriguez, M.L., Harvard Business School. 9-515-052, Sept. 8, 2015.

• Digital Ubiquity: How Connections, Sensors, And Data Are Revolutionizing Business. Iansiti, M. and Lakhani, K.; Harvard Business Publishing #R1411D, November 2014.

• Getting Value from Your Data Scientists. Harris, J.G., & Mehrotra, V. MIT Sloan Management Review, 56(1), 15-18, Fall 2014.

• Case: Reinventing E-commerce: Amazon's Bet on Unmanned Vehicle Delivery

• Valley Fudge Factory (Babson College Case Publishing, DeLoureiro,).

• SAP and Cloud Computing in 2012 and Beyond (Stanford Graduate school of Business) Reference number SM-214, Rolland and Burgelman, 2013.

• Harvard Business Review (Nov. 2011) “What every CEO needs to know about Cloud Computing” Andrew McAfee.

• Online Marketing at Big skinny (HBS) Feb. 8, 2012, 9-911-033 Edelman and Kominers.

• Leading Change, Why Transformation Efforts Fail? (HBS) 2007.

• Starbucks: Brewing Customer Experience Through Social Media; Reference No. 513- 001-1, Perepu, I., LBS Center for Management Research (2013).

• Netflix Leveraging Big Data to Predict Entertainment Hits, Reference no. 913-006-1, Purkayastha; Tangirala, V., IBS Center for Management Research (2013).

• Steve Blank – Tools and Blogs for Entrepreneurs: (steveblank.com/tools-and-blogsfor-entrepreneurs)

• How Netflix Uses Analytics Kelly, B. Kissmetrics 2017

Software and Simulations :

• We will be using Tableau Software. I will provide information in our first session.

You can download it free and start playing with it.

• Business Analytics: Blue Detergent

• Cybersecurity simulation

• Machine Learning Exercise

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
5
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
22
Final Sınavı
1
25
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

X
2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

X
7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest