Dersin Adı | Yönetim Bilgi Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 311 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini sağlamak. YBS sistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunmak. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranış geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini amaçlar. Bu ders ayrıca YBS ssistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunar. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranışı hedeflenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital Dönüşüm Nedir ve Neden Dijital Dönüşüm • Hesaplamadaki Olayların Arka Planı ve İlgili Geçmişi; • Sayısallaştırmadan Dijitalleşmeye ve Dijital Dönüşüme • COVID-19 Etkisi | 1- Is Your Business Ready for a Digital Future? 2- Why the Lean Startup Changes Everything? Kısa Kendini Tanıtma videoları |
2 | Karar Verme Esasları • Veri, Enformasyon, Bilgi, • Karar Destek Sistemle | Web Search Personal Experience CASE: Valley Fudge Factory |
3 | İkinci Platformdan Üçüncü Platform Teknolojilerine Geçiş • ERP ve Postmodern ERP | 1- Thriving in an Increasingly Digital Ecosystem VALLEY FUDGE CASE |
4 | Dijital Dönüşüm Stratejisi Oluşturma • Mevcut seviyenin değerlendirilmesi • Adım adım Strateji Geliştirme • Tuzaklar | Leading Change, Why Transformation Efforts Fail? VALLEY FUDGE CASE |
5 | Sosyal Medya ve Mobil Teknolojiler • Bulut ve Bulut Teknolojileri -SaaS, -PaaS, -IaaS, -DaaS | 1- Is Your Business Ready for a Digital Future? 2- The Tate’s Digital Transformation. 3- SAP and Cloud Computing in 2012 and Beyond 4- Harvard Business Review (Nov. 2011) “What every CEO needs to know about Cloud Computing” Andrew McAfee |
6 | SaaS Sunumları | |
7 | Büyük Veri : İşletmeler İçin Ne İfade Ediyor ve Bununla Nasıl Başa Çıkılır? • Veri goruntuleme | Okuma: Netflix Leveraging Big Data to Predict Entertainment Hits Okuma: Getting Value from Your Data Scientist Öğrenciler Tableau yazılımını kurmalı ve buna aşina olmalıdır. |
8 | Tableau Uygulamalı Sınıf Alıştırması | Tableau Yazılımı bilgisayarlarınızda hazır olmalıdır. |
9 | Analitik - Tanımlayıcı, - Öngörücü, - Kuralcı | Okuma: How Netflix Uses Analytics Kelly, B. Kissmetrics 2017 |
10 | Analitik Simülasyonu : Blue'da Veriye Dayalı Karar Verme | Blue Detergent Analytics Simulation Lütfen vakayı okuyun ve simülasyona hazırlanın HBP hesabınızı oluşturun |
11 | Makine Öğrenimi Temelleri • Makine Öğrenimi Uygulama Alanları | Tableau Yazılımı sınıf içi alıştırma. Dersten önce Tableau'nun temellerine aşina olduğunuzdan emin olun. Tablo videoları ve eğitimleri çevrimiçi olarak mevcuttur. Lütfen BB sayfasındaki dosyaları bilgisayarınıza indirin |
12 | • BT ve IS Riskleri • Dijital Dönüşümde Güvenlik • Simülasyon | Cybersecurity Simulation vakası Öğrenciler talimatları okumalıdır |
13 | Siber Güvenlik | |
14 | Tech Plan Sunumları | |
15 | Yıkıcı Teknolojiler ve Dijital Dönüşümün Geleceği Semester Review | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Zorunlu bir ders kitabı yoktur ve tüm materyaller Blackboard platformunda kullanıma sunulacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Course Pack – Includes cases and articles required for the course • Thriving in an Increasingly Digital Ecosystem, by Weill, Peter, Woerner; MIT Sloann Management Review. Summer 2015. Volume 56, Issue 4. • Is Your Business Ready for a Digital Future?,by Kane, Gerald C; Palmer, Doug; Phillips, Anh Nguyen; MIT Sloan Management Review. 06/2015, Volume 56, Issue 4 • Why the Lean Startup Changes Everything, Blank, Steve. Harvard Business Review, May 2013. • The Tate’s Digital Transformation. Avery, J., Harvard Business School 9-314-122, April 2014 • Philips Healthcare: Marketing the HealthSuite Digital Platform”. Quelch, J. A. and Rodriguez, M.L., Harvard Business School. 9-515-052, Sept. 8, 2015. • Digital Ubiquity: How Connections, Sensors, And Data Are Revolutionizing Business. Iansiti, M. and Lakhani, K.; Harvard Business Publishing #R1411D, November 2014. • Getting Value from Your Data Scientists. Harris, J.G., & Mehrotra, V. MIT Sloan Management Review, 56(1), 15-18, Fall 2014. • Case: Reinventing E-commerce: Amazon's Bet on Unmanned Vehicle Delivery • Valley Fudge Factory (Babson College Case Publishing, DeLoureiro,). • SAP and Cloud Computing in 2012 and Beyond (Stanford Graduate school of Business) Reference number SM-214, Rolland and Burgelman, 2013. • Harvard Business Review (Nov. 2011) “What every CEO needs to know about Cloud Computing” Andrew McAfee. • Online Marketing at Big skinny (HBS) Feb. 8, 2012, 9-911-033 Edelman and Kominers. • Leading Change, Why Transformation Efforts Fail? (HBS) 2007. • Starbucks: Brewing Customer Experience Through Social Media; Reference No. 513- 001-1, Perepu, I., LBS Center for Management Research (2013). • Netflix Leveraging Big Data to Predict Entertainment Hits, Reference no. 913-006-1, Purkayastha; Tangirala, V., IBS Center for Management Research (2013). • Steve Blank – Tools and Blogs for Entrepreneurs: (steveblank.com/tools-and-blogsfor-entrepreneurs) • How Netflix Uses Analytics Kelly, B. Kissmetrics 2017 Software and Simulations : • We will be using Tableau Software. I will provide information in our first session. You can download it free and start playing with it. • Business Analytics: Blue Detergent • Cybersecurity simulation • Machine Learning Exercise |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 5 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | X | ||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest